Budapest
budapest szabadság híd

Mindenki nyugodjon le: még nem adták át a Bartók Béla utat

Bár a Szabadság híd lezárását a fél város élvezte a nyáron, azért többen várták már a nyár végét, hogy újrainduljon a dél-budai villamosforgalom és ne kelljen pótlóbusszal közlekedniük. Augusztus 28-tól végül újra teljes vonalon közlekedtek a Deák Ferenc térről induló és a fonódó villamosok is, emiatt viszont sokan azt hitték, hogy a Bartók Béla úti felújításoknak is el kellett volna készülniük, pedig nem.

Megkeresésünkre a Budapesti Közlekedési Központ azt válaszolta, nem meglepő, hogy még vannak befejezetlen munkaelemek, ugyanis a Bartók Béla út felújítása a tervek szerint 2017 elején zárul le. Emiatt fordulhat elő, bár hogy számos helyszínen még mindig szabályosan kialakított munkaterületi lehatárolások találhatók, arra ügyeltek, hogy minden olyan területen, ahol az utasok újra közlekedhetnek, még a forgalomba helyezést megelőzően megszüntették a munkavégzés közbeni felszíni kábeleket.

Nem mindenhova lehet zöldet

Megtudtuk, hogy a peronok végén eredetileg valamennyi esetben zöldfelületet terveztek, azonban az engedélyeztetési fázisban a zöldfelületet kezelő és üzemeltető fél a karbantartási nehézségekre tekintettel nem engedélyezett bármilyen méretű kialakítást. Ilyen ok például az, hogy ha az utat sózzák, akkor az bizonyos helyeken kipusztítaná a növényzetet úgy, hogy azok megközelítése, üzemeltetése amúgy rendkívül körülményes, költséges és balesetveszélyes lenne. A Központ elmondta, a 2014 októberében elkészült végleges tervek is a már most megvalósuló megoldást tartalmazták.

Jó hír: vannak olyan megvalósuló zöldszigetek, amelyeknek a minimális mérete (2×2 méteres terület, plusz a közút felé fél méter, a villamosvágány felé és keresztirányban 25 centiméteres biztonsági sáv) eléri a kezelő és üzemeltető által kért szükséges karbantartható felület mennyiségét. Ilyen található például az Albertfalva, a Királyhágó-Márvány utca és a Nagyenyed megállóhelyeknél.

Fotó: Jordán Helén

A BKK egyébként egy korábbi közleményében felhívta a figyelmet arra, hogy vasárnaptól a Bartók Béla út – Fehérvári út szakaszon a villamosforgalom beindításához szükséges megfelelő műszaki állapotú – tehát az utasok által használható – létesítményeket adja át. Mit takar ez? A peronoknak meg kell felelniük a minimális követelményeknek, amely a biztonságos utascseréhez szükségesek, vagyis:

  • ne legyen burkolathiány/botlásveszély,
  • a közúttól való fizikai lehatárolás meglegyen,
  • a peronok megközelítését biztosító gyalogos átkelőhelyek kiépítettsége, megvilágítása és forgalomtechnikai jelzései megfelelőek legyenek,
  • megállóhely tábla és hulladékgyűjtők ki legyenek helyezve.

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, a 24.hu Facebook-oldalán teheted meg. Ha bővebben olvasnál az okokról, itt találsz válaszokat.

24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.