Budapest

És az Ebrendészet Facebook-oldalát látta már?

Ha kreatív hazai Facebook-posztokról van szó, akkor a legtöbb embernek az Aldi agymenései jutnak eszébe. De legalább ekkora figyelmet érdemel az Ebtelep is, amit már hónapok óta követünk, és ami az áruházlánchoz hasonlóan sokszor okozott már vicces perceket.
Korábban a témában:

A rövid láb szexisége, eltérő méretű újszülött kutyák, és a futball Európa-bajnokságra felhúzott bulldog vs. orosz medve – csupán néhány poszt a Fővárosi Önkormányzati Rendészeti Igazgatóság (régebbi nevén Fővárosi Közterület-felügyeletként regisztrált) Facebook-oldaláról, amiben humorba ágyazva szeretnének új gazdákat találni a Szolgálat telepén élő állatoknak. Mivel kevés hasonló kampányba futottunk bele (főleg itthon), megkerestük az oldal mögött álló csapatot, hogy meséljenek kicsit a munkájukról.

Mint megtudtuk, a legszűkebb értelemben véve hárman alkotják a kreatív teamet, akik a nap 24 órájában figyelik az oldalt és a beérkező leveleket, hozzászólásokat, reakciókat: egy szolgálatvezető, egy amúgy készletgazdálkodással foglalkozó rendszergazda, Zehetmayer Gábor, illetve egy grafikus. Előbbi posztot Hunya Éva tölti be, aki elmondta,

alapvetően szociológus, de egészségügyi szakközgazdász- és menedzserként is végzett, emellett évtizedekig dolgozott PR-tanácsadóként és a “Tégy jót és beszélj róla” elvet követi.

Az oldalon látható posztokra közbeszerzési eljárás útján indítottak pályázatot, amit Tóth István Gergely (és a például a Kaspersky Labs-et ügyfélül tudó Dog&Pony) nyert el, aki korábban egyébként saját felajánlásból már készített grafikákat a szervezetnek.

Tágabb értelemben a Fővárosi Önkormányzat Rendészeti Igazgatóságának vezetése is részt vesz a munkában, közöttük van az igazgató is, a Magyar PR szövetség korábbi elnöke. Az Ebtelep állatgondozói is időről időre felvetik, milyen témákkal vagy a kutyák mely csoportjával kéne foglalkozni a közösségi oldalukon. Állandó téma például a telep nyitva tartása és az ivartalanítás fontossága, de az aktualitásokra is figyelnek, most például több Eb-vel kapcsolatos posztra is bukkanni, de karácsonykor és az állatok világnapján, illetve a tűzijátékos-petárdás időszakban (augusztus 20-a, újév) is kiemelt figyelmet szentelnek a kommunikációnak.

8 Fotó megtekintése

És az Ebrendészet Facebook-oldalát látta már?

facebook.com/ebtelep
Még több +
facebook.com/ebtelep
Még több +
facebook.com/ebtelep
Még több +
facebook.com/ebtelep
Még több +
facebook.com/ebtelep
Még több +
Facebook / Dokta
Még több +
Facebook / Dokta
Még több +
Facebook / Dokta
Még több +

A humoros kampánynak köszönhetően nemcsak az oldal elérése, de az örökbe adott kutyák száma is megnőtt

– igaz, emögött 3-4 éves, szisztematikusan felépített munka áll. A projekt nem titkolt célja volt, hogy az Illatos úti telep (sokszor személyesen nem is tapasztalt) megítélésén változtassanak, szerencsére ebben partnerek az állatvédők is, akik időről időre megosztják a posztjaikat. Hunya elmondta, a terület nagyságán és a 94 férőhelyen nem tudnak javítani, így mindenképpen fontosnak tartják azt, hogy a kommunikációval mutassák az ottani élet pozitív oldalát.

Tóth István Gergelytől megtudtuk, az alapkoncepciót az adta, hogy Magyarországon óriási állatvédő közösség van, ami aktívan és folyamatosan kommunikál, azonban nemcsak őket, de a többi kutyatartót és kutyakedvelő réteget is szerették volna megszólítani. Szembementek az eddigi trendekkel:

a negatív és megdöbbentő tartalmak helyett inkább a humorra helyezték a hangsúlyt

úgy, hogy a posztok összhangban legyenek az Illatos út utóbbi években bekövetkező filozófiai változásaival (például nem altatnak kutyát helyhiány miatt, magas színvonalú állatorvosi szakmai munka áll rendelkezésre, és megrendezik az Örökbeadó Napokat).

Egyelőre csak a DOKTA oldalán találhatóak meg a legújabb, ivartalanítással kapcsolatos fotók (ezeket is megtaláljátok a galériánkban), amiken emberi szituációba helyezve mutatják meg, hogy mennyire nem vicc a túlszaporodás. Kíváncsiak voltunk, honnan jött az ötlet: kiderült,  főleg külföldi kampányokból, ahol az ilyen közszolgálati témákhoz is olyan kreativitással próbálnak hozzáállni, mint bármelyik termék reklámozásához, kilépve az állami, közszolgálati kampányok kicsit konzervatívabb világából. A képeket nevezik az idei ARC alapítványoknak szóló pályázatán is.

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, a 24.hu Facebook-oldalán teheted meg. Ha bővebben olvasnál az okokról, itt találsz válaszokat.

24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.