Budapest

Nem csak a kocsmázás, hanem a kajapornó is jót tesz az egészségnek

Egy kutatás szerint az interneten megosztott ételfotóknak köszönhetően egyre népszerűbbek az egészséges élelmiszerek.
Korábban a témában:

Az okostelefonok elterjedésével párhuzamosan egyre több amatőr ételfotó jelenik meg a Facebookon, az Instagramon, a Flickr-en meg a többi közösségi és fényképmegosztó oldalon. Minél nagyobb divat a vizuális kajapornó, annál többen fanyalognak emiatt. Érthető módon, hiszen a lelkes „gasztrogrammerek” a sajtburgerük maradékaitól a reggeli vajas pirítósukon át a mama vasárnapi rántott csirkéjéig az égadta világon mindent lefényképeznek és azonmód fel is töltenek az internetre.

A felmérések szerint eddig közel 300 millió ételfotót osztottak meg az Instagramon, nem csoda, hogy ezek a képek az étkezési szokásaikra és ezen keresztül az egészségünkre is hatással vannak. Ráadásul a kocsmázáshoz hasonlóan pozitív hatással – már ha hinni lehet annak a tanulmánynak, ami a héten jelent meg a Journal of Consumer Marketing című folyóiratban.

A tanulmány készítői arra voltak kíváncsiak, hogyan hatnak ezek a képek a készítőikre. Kísérletükben egészséges és kevésbé egészséges, ellenben nagyon ínycsiklandó ételeket szolgáltak fel az önként jelentkező tesztalanyoknak, hogy felmérhessék, hogyan hat rájuk, ha étkezés előtt lefényképezik a tányérjukat. Végül arra jutottak, hogy a fotó elkattintása miatt egy pillanatra lelassítanak és alaposabban is megvizsgálják, mi van a tányérjukon, mielőtt nekilátnának.

Mint kiderült, a fotózás rövid időre elodázza az evést, ami jelentősen felerősíti az ízérzékelést

– írták a kutatók. Más szóval, azok, akik lefotózzák az ebédjüket, jobban élvezik az ételt, mint azok, akik nem. Ráadásul ez a mechanizmus a kevésbé ízletes, de egészséges ételeknél is működik: tehát azok, akik harsogóan friss zöldségeket fényképeznek, nagyobb kedvet éreznek arra, hogy jó étvággyal el is fogyasszák őket.

A Munchies szerint ugyan a kutatás minden további nélkül felhasználható lenne az egészséges étkezés népszerűsítésére, mégis valószínűbb, hogy inkább a nagy élelmiszergyártók profitálnak majd belőle.

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, a 24.hu Facebook-oldalán teheted meg. Ha bővebben olvasnál az okokról, itt találsz válaszokat.

24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.