Budapest

Több százan tekertek a bringázható Lánchídért

A Magyar Kerékpárosklub akciójának célja az volt, hogy felhívja a figyelmet a folyamatos dugókra, amelyek miatt busszal, kerékpárral, taxival és motorral is nagyon nehéz a közlekedés Budapest legpatinásabb hídján.
Korábban a témában:

A rossz idő ellenére több százan vettek részt a Magyar Kerékpárosklub vasárnap délutáni bringás felvonulásán, amelynek az volt a célja, hogy felhívja a figyelmet a Lánchídon álló folyamatos dugókra. A Kerékpárosklub szeretné elérni, hogy a híd közelgő felújítása során csökkentsék az átmenő autóforgalmat, és sűrűbb buszjáratokkal, illetve a kerékpározás kényelmesebbé tételével könnyítsék meg a közlekedést a budapestiek számára. A kerékpáros érdekvédelmi szervezet aláírásgyűjtést is indított a Lánchíd bringázhatóbbá tételéért. Petíciójukat már több mint háromezren írták alá.

„A Lánchídon ma szinte lehetetlen átkelni az autóforgalom miatt. Buszra ülni biztos késést jelent, biciklivel pedig vagy a járdára kényszerül, vagy az autók között kénytelen cikázni, aki haladni szeretne” – jellemezte a jelenlegi helyzetet Halász Áron, a Magyar Kerékpárosklub elnökségi tagja és az I Bike Budapest szervezője. „A Kerékpárosklub nem költséges és jelentős átalakítást igénylő beruházással oldaná meg a közlekedési nehézségeket, hanem a meglévő eszközökkel tenné hatékonyabbá a közlekedést” – tette hozzá Halász, aki szerint a közösségi közlekedés és a kerékpározás támogatása jelenthetné a valódi megoldást.

A BKK 2014-es forgalmi adatai szerint naponta 37 900-an mennek át valamilyen járművel a hídon. A becslések szerint ebből  21 600 ember autóval, 14 000 a BKK valamelyik járatával, 2400 pedig biciklivel közlekedik. A rossz közlekedési viszonyok miatt a kerékpárosok kétharmada a járdát használja.

„Legyen egy két hónapos tesztidőszak a nyári szünetben, amikor csak busszal, biciklivel, taxival és motorral lehet áthajtani a hídon” – javasolta a rendezvényen Kürti Gábor a Magyar Kerékpárosklub elnökségi tagja. Kürti szerint egy ilyen próbaüzem megmutathatná, hogy milyen hatással lenne Budapestre a Lánchíd autómentesítése. „A Lánchíd felújításának tervei jelenleg nem számolnak a közlekedési módok megváltoztatásának lehetőségével” – hívta fel a figyelmet, hozzátéve, hogy a New York-i Times Square-en is egy ilyen tesztidőszak után vezették be a forgalomcsillapítást.

„Nem járművekben, hanem emberekben kell számolni a közlekedést” – hangsúlyozta Kürti, aki szerint ha gyakrabban járnának a buszok, és a főváros kényelmesebbé tenné a kerékpáros közlekedést, sokan letennék az autójukat. Ez szerinte revitalizálná és pezsgőbbé tehetné a Lánchíd környékét, és végre fellélegezhetne az Alagút, a Fő utca és a József Attila utca is.

„Nem az autóközlekedés ellen szerveztük ezt a felvonulást – hangsúlyozták az esemény szervezői. – Azt szeretnénk, hogy jobban használható legyen Budapest leghíresebb átkelője.”

A Magyar Kerékpárosklub képviselői további figyelemfelhívó akciókat is terveznek, és folytatják az aláírásgyűjtést a Lánchíd átjárhatóbbá tételéért.

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, a 24.hu Facebook-oldalán teheted meg. Ha bővebben olvasnál az okokról, itt találsz válaszokat.

24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.